-
[Caplar2017] Caplar, Neven, Sandro Tacchella, and Simon Birrer. "Quantitative evaluation of gender bias in astronomical publications from citation counts." Nature astronomy 1.6, Pages 1-5, 2017.
- [Etudiant2020] En première, moins de 3% des filles ont choisi la spécialité NSI. L'Etudiant, 2020.
- [Forbes2014] Chad E.Forbes and Jordan B. Leitner. Stereotype threat engenders neural attentional bias toward negative feedback to undermine performance. Biological Psychology, Vol. 102, Pages 98-107, October 2014.
- [Huguet2009] Huguet, P., Régner, I., Counter-stereotypic beliefs in math do not protect school girls fromstereotype threat, Journal of Experimental Social Psychology, 2009.
- [MEN2020] Choix des enseignements de spécialité en première et terminale générale. Ministère de l'Education Nationale, 2020.
- [MESRI2022] Vers l'égalité femmes-hommes ? Chiffres clé dans l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation. Ministère de l'Enseignement Supérieur, de la Recherche et de l'Innovation, 2022.
- [MESRI2016]Analyse quantitative de la parité entre les femmes et les hommes parmi les enseignants-chercheurs universitaires. Ministère de l'Enseignement Supérieur, de la Recherche et de l'Innovation, 2016.
- [Moss-Racusin2012] Moss-Racusin, Corinne A., John F. Dovidio, Victoria L. Brescoll, Mark J. Graham, and Jo Handelsman. “Science faculty's subtle gender biases favor male students.” Proceedings of the National Academy of Sciences 109, no. 41, 2012.
- [Regner2019] Isabelle Régner, Catherine Thinus-Blanc, Agnès Netter, Toni Schmader et Pascal Huguet. Committees with implicit biases promote fewer women when they do not believe gender bias exists. Nature Human Behaviour, 2019.
- [Vidal2019] C. Vidal. Le cerveau a t-il un sexe ? Univ. de Nantes, 2019.